slide show

Världens Finaste Furic! ♥

Nu ska Våran Fina Furic flytta!

Furic har blivit Pensionär..
Han ska flytta till en familj i Ullunda,
med två andra hästkompisar.
Han ska vara sällskaps/promenadshäst.
Han kommer att få några fina sista år.
Han kommer att få ta det lugnt och gå och lunka och kanske busa lite med sina nya kompisar? :)
Det är han värd!
Han har varit en riktikt duktig och fin ridskolehäst under sina år.
Furic flyttar söndagen den 26/9.


Hejdå fina fina Furic, världens snällaste ridskolehäst!
Alltid lugn, och mysig.
Jag kommer ihåg första gången jag red dig,
En annan häst i min ridgrupp blev rädd för något och sen var alla åtta hästar livrädda och skenade runt i ridhuset, nästan alla, förutom Furic, han var lugn och snäll, jag red in och ställde mig bakom ett hinder på mitten och hoppade av.
Hälften av alla i den ridgruppen flög av, en skadade sig för att hon blev inkastad i väggen av Lapras.
Men Furic var lugn, och snäll och förstod att det inte var något farligt!
Han har lärt så många ryttare, allt från nybörjare till vana.
Han var en stjärnhäst.
Hejdå, finaste Furic!


Foto : Matilda Hedlin

 

 

Fakta om Furic!

Född - 1987
e - Furidant
ue - Sombrero

 

 

Kom till ridskolan 1990 från Gotland.

 

 

Furic är en av de äldsta hästarna i stallet. Han har lärt många att rida. Furic kom till ridskolan som 3:a åring och är idag 23. Även denna gamle man har varit ute och tävlat en del men har idag lagt det på hyllan. Furic får inte hoppa på grund av en skada. Han kan verka lite arg att borsta på men är ett riktigt charmtroll egentligen och snäll att rida.

 

 

 

Jag tycker att ni kan gå och klappa lite på Furic och ge honom lite godis innan han flyttar. det tycker han nog om! :)


//Alwa Johansson, bloggkonstruktör



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0